.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جه كسي كليد شهر رشت را به دست ميگيرد؟
شنیده های بسیاری از معاملات پشت پرده ، تماسهای پنهانی ، مراودات ویژه ، رد و بدل شدن قولهای آنچنانی ، وعده ی ابقا و عزل برخی مدیران و ... خبر می دهند ...
جه كسي كليد شهر رشت را به دست ميگيرد؟

وعده های اعضای شورای شهر مبنی بر انتخاب شهردار در وقت معلوم به آخرین دقایق خود نزدیک می شود . هیچ چیز بر رسانه ها وکنجکاوان اجتماع پوشیده نیست اما هنوز نقاط مبهمی در پرونده ی انتخاب شهرداران شهرباران وجود دارد که تاریخ باید پاسخگوی آن باشد .
از آنجا که شفافیت و عدم پرده پوشی بر اتفاقات چند روز اخیر حاکم نبود سکوت کردیم و از انعکاس هر گونه خبری درباره شورا و شهرداری خود داری نمودیم . اما امروز ، باید پرده ها را برداشت و برای اطلاع همه ی مردم و دلسوزان واقعیات رخ داده در چند روز گذشته را اعلام کرد .

شب چهارشنبه ، پایان نیمه اول ، 5-4 به نفع ساغری

چرخش مخالفان ساغری به نفع او و پایداری ایشان در رای به وی از شگفتی های منحصر به فرد شورای سوم بو د . هاتفی ، مباحی ، خاکسار ، محمودیان و ناصح ، 5 عضو شاخص شورا بودند که چهارشنبه صبح برای رای به او در جلسه ی علنی شورا حضور به هم رساندند . این در حالی بود که فشارهای ویژه و عجیب و غریب تعدادی از آنها را بر آن داشته بود که از روز قبل موبایلها را خاموش کنند و در مکانهایی امن تا لحظه ی رای گیری مخفی شوند . یکی ار اعضا نیز ترجیح داد که از استان خارج شود و ساعاتی تن به آب گرم سرعین بسپارد .
از سوی دیگر جناح مخالف ساغری نیز سکوت نکرده بود . از یک سو رای آنان به گزینه ی دگیر از 4 فراتر نمی رفت و از سوی دیگر قسم خوردگانی تا پای جان برای عدم تصدی شهرداری ساغری کمر بسته بودند .

سوت داور ، کارت قرمز به ساغری

شایعه آبستراکسیون طیف مخالف ساغری و از رسمیت انداختن جلسه تیر کار ساز نشد اما یک پیام از سوی يك مقام بلند پايه استان بار دیگر شورا را به تمکین در برابر رای وزارت کشور سوق داد . زمزمه ی مخالفت ااين مسول استاني با انتخاب ساغری به عنوان شهردار در نشست اضطراری اعضا با وي عینیت پیدا کرد . بنا به گفته شاهدان عینی این مقام اجرایی بلند پایه استان در سخنانی به شفافیت خواستار عبور شورا از ساغری شد ، همان حادثه ای که دو هفته ی قبل برای خاکسار رخ داد !
حال تا چه حد این دخالت آشکار علنی ، قانون و منطقی است و تا چه حد شورای شهر رشت باید تن به ذلت می داد این بار نیز سر تعظیم بر دستورات وزارت کشور فرود می آورد ، سوالی است که اعضا باید به آن پاسخ دهند .
اینکه در این میانه حکایت صیانت از آرای مردم ، حق حاکمیت مردم بر سرنوشت خود ، حقوق پایمال شده ی آنان که به اعضای شورا رای  دادند و ... چه می شود نیز سوالی جدی و بحث برانگیز است .

خلیلی ، تخصصی ترین گزینه

 نام یک نفر نیز از سوی برخی اعضای شورای شهر طرح گردید .ابراهیم خلیلی ، شهردار هشتگرد که در گزارشهای قبلی به سوابق او اشاره شد هفته گذشته به دلیل مسابقه فوتبال بین شهرداری هشتگرد و شهرداری لاهیجان دو روزی در گیلان بر سر می برد و بنا بر گزارشهای رسیده با برخی اعضای شورا و چهره های تاثیر گذار در امر شهرداری دیدارهای صورت می دهد .
پس از نشست اعضا با استاندار، نگاه ها به سمت خلیلی خیره شده است .
خلیلی بیش از بیست سال سابقه شهرداری دارد گرچه تمایل خود را برای تصدی این پست نشان داده است اما تا کنون از مذاکره و پیگیری مستقیم این امر پرهیز کرده است و تعدادی از چهره های فعال سیاسی استان و برخی از اعضای شورا پیگیرلابی با سایر اعضا جهت اخذ رای برای مهندس هستند .

شنیده ها از این حکایت دارد که با تمایل تعدادی از اعضای شورا به خلیلی او دوشنبه شب برای عرضه ی برنامه های خود در صحن علنی شورا حضور می یابد .
گفته می شود خلیلی همان اندازه که از موافقان سرسختی برخوردار نیست و تقریباً طیف معتدل و هوشمند شورا از وی حمایت می کنند ، مخالف جدی نیز ندارد . چرا که سوابق وی سرشار از بحث های مدیریتی و شهرداری است .
از آنجایی که آرای شوراییان ما تا کنون بیش از آنکه ایجابی باشد ، سلبی بوده است . به نظر می آید خلیلی در یک قدمی کرسی شهرداری رشت قرار دارد و به جرات او را می توان تخصصی ترین انتخاب شورای شهر رشت در چند سال اخیر دانست .
احتمال کسب آرای بالا توسط خلیلی با توجه به نبود مخالفان جدی ، نیز دور از ذهن نمی باشد .

نوری ، بار دیگر نظامیان

همزمان با آغاز دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد ، حضور نظامیان در عرصه های سیاسی قوت بیشتری یافت . گرچه نمی توان سوابق و از خود گذشتگی های ایشان در انجام وظایفشان را نادیده گرفت اما به نظر می رسد روحیه ی نظامی و حضور چندین ساله در حوزه های مختلف امنیتی – انتظامی ایشان را از مدیریت تخصصی و تعقل گرا دور خواهد کرد .
نوری ، تحصیلات حوزه عمران دارد و در سپاه نیز در حوزه های سازندگی و لجستیک خدمت کرده است .
برای او خصوصیت منفی خاصی نمی توان عنوان کرد اما پیشتیبانی و ورود عجیب طیف خاص از نیروها به نفع وی ، خصوصاً پس از عبور شورا از ساغری را نمی توان بی دلیل دانست .
شنیده ها حاکی از آن است که مذاکرات پی در پی و فشارها مختلف به دو تن از اعضای غیر موافق با نوری منجر به امضای توافق نامه ای با 5 یا خ رای به نفع نوری شده است .
حال باید دید که اعضای تاثیر گذار شورا و عناصر تصمیم گیرنده همچون استاندار با حضور یک چهره با سابقه سی سال فعالیت نظامی در عرصه ای به نام شهرداری رشت موافقت می کنند یا خیر ؟
از سوی دیگر اخبار از این حکایت دارد که برخی نیروهای تاثیرگذار شهرداری در تایید حضور یک نیروی با سابقه در این حوزه بسیج شده اند .

خلیلی اصلح است اما ما قول داده ایم !

دو تن از اعضایی که با نوری هم پیمان شده اند در صراحت و شفافیت اعلام می کنند که اگر در مقام مقایسه از نظر تخصص ، مدیریت و توانایی برآییم خلیلی نسبت بنوری صلح است . اما ما قول داده ایم که به نوری رای بدهیم !
اگر اصل را بر صداقت این اعضا بگذاریم باز هم عدم توجه به آینده شهر و سرنوشت شهر باران تنها با اتکا به این جمله که قول داده ایم از سوی برگزیدگان نخبه شورای شهر رشت کمی عجیب و دردناک به نظر می رسد

انشاا... گربه است !
.
شنیده های بسیاری از معاملات پشت پرده ، تماسهای پنهانی ، مراودات ویژه ، رد و بدل شدن قولهای آنچنانی ، وعده ی ابقا و عزل برخی مدیران و ... خبر می دهند .
ان مسائل گرچه در هیچ انتخاب و انتصابی بی تاثیر نیستند اما آرزو می کنیم در انتخاب هر کدام از گزینه ها برای تصدی پست شهرداری رشت این مسائل کم اثر و در حد شایعه باشد .

وقف اضافه با گل طلایی

اکنون به نظر می رسد نوری و خلیلی هر کدام 4 رای قطعی دارند . گر چه اعضای شورای شهرباران بارها در چرخشهای عجیب و غریب آرای خود را تغییر داده اند اما به هر حال دقایق پایانی بازی انتخاب شهردار رشت را مشاهده می کنیم .
هوا ابری است و نم بارانی می بارد . زمین بسیار گلی است و تماشاگران نای تشویق ندارند . داوران پیاپی از کارتهای زرد و قرمز استفاده می کنند و مربیان دیگر صد ایشان در نمی آید .
خلیلی از ویژگیهای تخصصی و سابقه و تایید قطعی در وزارت کشور برخوردار است و نوری از امتیاز میزبانی !
تجربه و توان مدیریتی خلیلی را نمی توان نادیده گرفت و از سویی توان لابی و نیروهای پشتیبان نوری نیز غیر قابل چشم پوشی است .
بار دیگر ممکن است از سوی بزرگان دستور عبور از نوری صادر شود و خلیلی نیز یک رای متزلزل دارد .
مطمئن باشید این بازی اگر با گل طلایی تمام شود حتماً به ضربات پنالتی کشیده خواهد شد . چیزی که به صلاح بازیکنان ، تماشاگران و مربیانی که 120 دقیقه توان گذاشته اند نیست ./گيل نيوز


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.781 seconds.